יום שלישי, 23 באוגוסט 2011

פיליבסטר ארדניהו

סוף כל סוף מצאה הכנסת סיבה להתכנס למשך 3 שעות על מנת לקיים דיון מיוחד בקטסטרופה החברתית.

לדיון הגיעו חברי כנסת שניתן היה לספור על כף יד אחת של לוחם הנדסה קרבית ותיק.

באקט של פיליבסטר מופגן, ניצב על הבמה השר להגנת הסביבה, בתפקידו כשר המקשר בין הממשלה לכנסת (כן, יש תפקיד כזה), מר גלעד ארדן, והאריך בדברי השפלה אל מול חברי האופוזיציה שהעזו להצביע על כישלונות הממשלה.

ועל אף שצדק כבוד השר המקשר בין הממשלה לכנסת (כן, וואלה, באמת יש תפקיד כזה), ועל אף שהאופוזיציה אשמה במצב בדיוק כמו הקואליציה, ועל אף שהעוני לא נולד במהלך כהונת הממשלה הנוכחית (הוא רק הוחרף מאוד בתקופתה), ועל אף כל אלה, בחר השר להתעסק ארוכות באות הקין של האופוזיציה ולהתעלם לחלוטין מאחריות הממשלה.

למה לדבר על דרכי פעולה (השר הוא חבר של כבוד אצל הרשות המבצעת), אם אפשר להאריך בדברים על כשלונם של חברי הרשות המחוקקת (שכבוד השר הוא אגב גם חבר של כבוד אצל הרשות המחוקקת), למה באמת שלא לעשות פיליבסטר?

"טול קורה מבין עיניך" נאמר בגמרא, אבל השר המקשר בין הממשלה לכנסת (בחיי, נשבע שיש תפקיד כזה), לא בעסקי קורות בכלל, הוא בכלל הגיע לניחום אבלים, כפי שהסתבר בהמשך הפיליבסטר.

ואז, ממש אחרי שסיים להשתלח באופוזיציה, הוא עבר לנאום חוצב להבות על האירועים בדרום, כמובן שהמעבר קרה רק לאחר שהשר המקשר/משקר בין הממשלה לכנסת (נשבע בהן צדק, יש תפקיד כזה), הפליג בדברי ניחומים למשפחות השכולות ובאיחולי החלמה לפצועים.

מסתבר שגם השכול יכול לשמש ככלי לפיליבסטר, ושהכל כשר כדי לא להגיע לדיון שלשמו התכנסנו: הקטסטרופה החברתית המאיימת להשבית את החברה הישראלית מפנים. כפי שאמר אזרח מודאג: "נאסראללה פחות מפחיד אותי ממנהל הבנק שלי".

ואז זכינו לפנינת הנאום, השד המתחסד, המסכה של לוט מסדום נשלפה, וכבוד השר המקשר בין הממשלה לכנסת (אני לא משקר, באמת יש כזה תפקיד), שלף את קלף "טאקי סופר צבע" שלו: ההסבר למה העם איבד את האמון בכנסת ובנבחריו נובע לדעת השר מכך שחברי האופוזיציה אינם מגיעים לישיבות הכנסת, עושים את מלאכתם נאמנה, ומשתמשים בדמגוגיה זולה כדי להטיח אחריות על הממשלה.

דה!

הפוסל, במומו פוסל כבוד השר פיליבסטר ארדניהו.

העם פתוח והפנקס רושמת.

התחלת עבודה יפה במשרד לאיכות הסביבה, תנסה להשאיר את הסביבה הפוליטית נקיה אחריך, ובפעם הבאה תביא איתך שקית אשפה ותקח איתך את השאריות, את הפסולת הפוליטית שהשארת על הפודיום...

קצרים בכיכר מזמין אתכם להשפיע גם בפייסבוק

קצרים בכיכר מזמין אתכם לחשוף את תיאטרון האבסורד והאיוולת על ידי שיתוף בפייסבוק, והפצה של האמת הנחשפת מאחורי הקלעים של הביביזיון של נהניהו, ממשלת השילט(ה)ון.

תגובות לפייסבוק